Hlavní obrázek

Dovolená v jižní Francii – co si nesmíte nechat ujít

Chcete navštívit jižní Francii a nemáte ještě plán která místa prozkoumat? Nechce se inspirovat naším týdnem, který jsme ve Francii prožili v roce 2018. Uvidíte místa jako Saint Tropez, akvadukt Pont Du Gard nebo známé město Avignon.

Den 1. cesta do jižní Francie, ubytování u Ženevského jezera

Do Francie se vydáváme společně s Míšou, Davidem a jejich bišonkem Bobíkem. Je jasné, že na jeden zátah až do Marseille nedojedeme a vlastně ani nechceme. Proto padla volba na mezi ubytování u Ženevského jezera v Garden & City Evian – Lugrin, kde je i bazén. Vyrážíme na procházku k Ženevskému jezeru, které je opravdu krásné. První den máme ujeto přes 840 km a usínáme únavou poměrně brzy.

Den 2. na cestě do ubytování do Marseille

Druhý den se hned ráno vydáváme dál. Do Marseille nám chybí ještě hodně kilometrů a tak vstáváme brzy. Jedeme mimo dálnice (to už bysme nikdy neudělali) a nejvíce se cesta táhne když projíždíme městem Grenoble. I když tento den ujedeme jen 500 km, cesta trvá déle než včera. Na ubytování do městečka Allauch přijíždíme až v šest hodin večer. Ubytování máme opět rezervované přes Airbnb v malém bungalovu pár kilometrů od Marseille.

Den 3. Marseille a Allauch

Když se vzpamatujeme s dlouhé cesty autem, vydáváme se metrem do centra Marseille, kde naše kroky jako první vedou do přístavu Vieux Port. Osvěžíme se výbornou zmrzlinou Häagen-Dazs a pokračujeme v poznávání tohoto francouzského města. Navštívíme několik trhů, prohlížíme zajímavou architekturu a po obědě se vracíme zpět na naše ubytování.

Po krátkém odpočinku jdeme poznávat městečko Allauch, kde bydlíme. Najdeme větrné mlýny, kocháme se výhledy na Marseille a také si zajdeme na nákup do obchodu Carrefour.

Den 4. La Ciotat, Cassis a pláž

Den 4. je ve znamení poznávání přístavních měst. Jako první jedeme do La Ciotat, kde je zrovna velký trh. Okukujeme místní módu a kupujeme nějaké to krásně vypadající ovoce. V La Ciotat je hezký přístav s promenádou a několik pláží. Před obědem odjíždíme do dalšího městečka Cassis. Jdeme na procházku po promenádě až k majáku, kde se chvíli ochladíme ve stínu. Po prozkoumání Cassis je konečně čas na koupání v moři. Pláž Bestouan je nádherná, jsou zde sprchy, toalety a občerstvení. Jediné co nás trochu překvapí je teplota vody, moře má asi 21 stupňů.

Den 5. Saint Tropez a pláž v Ramatuelle

Do Saint Tropez přijíždíme už před půl 9 ráno. Jako první jdeme navštívit četnickou stanici známou z filmů s hercem Louis de Funès. Je přesně taková jakou jsme si představovali, muzeum má otevřeno až od 10 hodin a tak jdeme nejdříve do přístavu s luxusními loděmi. Cestou míjíme obchody jako Louis Vuitton nebo Dolce Gabbana. Zkrátka luxus tady na vás kouká na každém kroku.

Po procházce přístavem přichází na řadu muzeum četnictva v četnické stanici. Prohlídkou strávíme asi hodinu a uděláme nespočet fotek.

Po obědě je opět čas na koupání. Na písečné pláží Pampelone tak strávíme zbytek dne.

Den 6. Avignon, Pont du Gard a Les Baux de Provence

Ráno odjíždíme do 80 kilometrů vzdáleného Avignonu, kde obdivujeme obrovský papežský palác Palais des Papes a most přes řeku Rhonu. Po prohlídce města, kde strávíme více jak dvě hodiny přejíždíme ke světově známému akvaduktu Pont du Gard. Zaparkujeme na místním parkovišti, projdeme si muzeum umění a jdeme si prohlédnout akvadukt. Jde skutečně o unikátní stavbu a tak si ji také důkladně fotíme.

Posledním místem, které 6. den navštívíme je kamenná vesnička Les Baux de Provence, která je po cestě zpět do Marseille. Stoupáme úzkými uličkami až na vrchol vesničky ke kostelu a kocháme se nádhernou atmosférou tohoto romantického místa.

Den 7. Ostrov If a koupání

Ráno se vracíme do Marseille, kde nasedáme na loď a vyrážíme na plavbu okolo ostrova If, známého z díla Hrabě Monte Christo. Plavba trvá asi 40 minut.

Odpoledne se rozhodneme trávit koupáním na pláží v Cassis, která se nám ze všech pláží v jižní Francii líbí nejvíce. Po náročném programu předchozích dní, kdy je neskutečné vedro, je odpočinek potřeba.

Den 8. Aix en Provence a koupání v Cassis

Do univerzitního městečka plného krásných uliček přijíždíme dopoledne. Jako první nás zaujmou trhy s čerstvým ovocem, zeleninou, pečivem a uzeninami, kde se nějakou dobu procházíme. V Aix en Provence je také krásný kostel, kam se jdeme podívat. V celém městě panuje klidná atmosféra a musím říct, že se nám ze všech měst, která jsme zde navštívili líbí nejvíce.

Odpolední program v parném dni je jasný, opět jedeme na pláž do Cassis.

Den 9. cesta domů a ubytování v Německu

9. den se loučíme s jižní Francií a vydáváme se na dlouhou cestu zpět. Opět nejedeme na jeden zátah a přespáváme v Německu v hotelu Black Forest u Bad Rippoldsau.

Určitě při svých cestách nezapomínejte na kvalitní pojištění na cesty. Nikdy nevíte, co se může stát – vždy jde o nešťastnou náhodu. A vždycky je lepší pojištění mít a nevyužít. 🙂

Marseille - hlavní město Provence

Jižní Francie nabízí hned několik možností jak prožít letní dovolenou. Moře milujeme, ale vydržíme u něj ležet maximálně dva dny a pak máme potřebu podnikat něco dobrodružnějšího. Jinak tomu nebylo ani na naší dovolené v jižní Francii, kam jsme se tentokrát vydali ještě s Míšou, Davidem a Bobíkem. Na 9...

Marseille - hlavní město Provence Přečíst celé

Nejkrásnější vesničky a města v Provence

Provence – levandulová pole plná fialových kvítků. Tak přesně to jsme tady neviděli. Návštěva jižní Francie byla totiž naplánovaná na začátek července a to už žádné levandule nekvetou. I přesto nás ale v Provence zaujalo několik malých vesniček a měst se specifickým kouzlem a atmosférou jižní Francie. Allauch Allauch leží...

Nejkrásnější vesničky a města v Provence Přečíst celé

U četníka v Saint Tropez

Dou-liou Dou-liou Dou-liou Saint-Tropez. Kdo by neznal slavnou sérii filmů o “tak trochu šílených” četnících. Dovolená v jižní Francii znamenala jediné – určitě musíme navštívit Saint Tropez s četnickou stanicí, kde ve filmu bydlel slavný Louis de Funès. Saint Tropez leží na Francouzské riviéře, asi 44 km jihozápadně od Cannes...

U četníka v Saint Tropez Přečíst celé

Akvadukt Pont du Gard na jihu Francie

K cestování neodmyslitelně patří poznávání architektonických památek. S Petříkem sice nepatříme mezi úplné milovníky architektury, ale oba máme vystudovanou stavební průmyslovku a tak k tomuto oboru máme přece jen kladný vztah. V Jižní Francii jsme tak nesměli vynechat návštěvu slavného akvaduktu Pont du Gard. Na tomto výletu, stejně tak jako...

Akvadukt Pont du Gard na jihu Francie Přečíst celé

Francouzské pláže a přístavy

Naše dovolená v jižní Francii byla naplánovaná na začátek července. Proto nás celkem překvapilo, že moře nebylo úplně teplé. I tak nás ale jižní Francie nadchla a užili jsme si zde krásné slunečné dny. Celou dovolenou s námi absolvovali Míša, David a jejich bišonek Bobík. Teď už víme, že moře...

Francouzské pláže a přístavy Přečíst celé

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme! Dejte nám vědět
Autor: Marie Krauzová

Pracuji jako pravá ruka ve společnosti 4Dent, kde se hlavně věnuji e-shopu s dentální technikou a oblečením. Baví mě cvičení, čtení, vaření a nově i hra na piano. Nejvíce mě naplňuje cestování, o své zážitky se s vámi dělím na blogu. Mým životním snem je návštěva Nového Zélandu.