Poslední tři roky jsme se více začali věnovat zdravému vaření, pravidelnému pohybu a doplňování důležitých vitamínů a minerálů, které mohou našemu tělu v této uspěchané době chybět. Od svatby v roce 2017 se nám tak dohromady povedlo zhubnout více než 25 kilo a cítíme se skvěle.

A jak to tedy děláme?

Zdravá a lehká strava je základ

Každý týden si dopředu naplánujeme co budeme jíst k obědu a večeři. Na velký nákup jezdíme každou sobotu a v týdnu se stavíme maximálně pro čerstvou zeleninu a ovoce. Do jídelníčku zařazujeme luštěniny, hodně ovoce a zeleniny, převážně kuřecí nebo krůtí maso a občas také hovězí.

Co u nás ve spíži skoro nikdy nenajdete, je bílá mouka, pečivo celkově a bílý cukr.

Jako každý i my někdy hřešíme, každý den si ráno dopřeji kostičku hořké čokolády do ovesné kaše. V létě pak mezi mé oblíbené cheat meals patří Breyers, která obsahuje hodně bílkovin a méně cukru než klasické zmrzliny.

Když má Petr chuť na knedlo, vepřo, zelo nebo pizzu tak se také nijak neomezuje a prostě si tohle “nezdravé” jídlo dopřeje.

Ukázka mého jídelníčku

  • Snídaně: ovesná kaše s jablkem, hořkou čokoládou a proteinem
  • Svačina: protein s vodou (nejlepší je ten od Protein & Co s příchutí banán)
  • Oběd: kuřecí maso, rýže, zelenina
  • Svačina: kokosový jogurt, jahody, trochu müsli (nejradši mám Emco se s níženým obsahem cukru)
  • Večeře: pečené brambory, krůtí plátek, zelenina

Oba dva máme sedavé zaměstnání a tak si prostě každý den dopřávat pizzu nebo burger nemůžeme.

Pravidelný pohyb k našemu životu už prostě patří

S pravidelným cvičením jsem začala po svatbě, kdy jsem byla velmi nespokojená se svojí postavou. Nemám ráda fitka a tak cvičím doma. Postupně jsem si nakoupila různé posilovací gumičky, kolečka, činky, švihadlo a největším sportovním vybavením je u nás v ložnici eliptický trenažer.

Za dobu co cvičím, jsem vyzkoušela různé cvičební programy:

  • Jillian Michaels
  • Cvičení podle Jmenuji se Péťa
  • Právě teď cvičím s Pamelou Reif a je to fakt makačka

A jak cvičí Petr?

Petr začal s chozením do fitka také před 3 lety, nejdříve to zkoušel sám ale později si uvědomil, že výsledky nejsou takové jaké by chtěl a proto se rozhodl začít cvičit s osobním trenérem.

Vašek Lavička mu tak dává do těla třikrát týdně, střídají trénink nohou, rukou, břicha a tréninky doplňují o kruhový trénink, který je každou neděli večer.

Kromě cvičení doma a ve fitku, chodíme hodně na procházky. Snažíme se jít každý den odpoledne po práci. Já mám zaměstnání asi 1,5 km od domu a tak chodím do práce pěšky, což je v udržování kondice velká výhoda.

O víkendech se pak rádi věnujeme cyklistice, inline bruslení, nebo turistice. Zkrátka sport se stal součástí našich každodenních životů.

Pravidelně doplňujeme vitamíny a staráme se o pleť

Ne všechny vitamíny se snadno získávají jen z potravy, proto pravidelně nakupujeme různé doplňky stravy.

Nejčastěji u nás doma nechybí:

  • vitamín D3 (bereme hlavně v zimních měsících, kdy je nedostatek sluníčka)
  • vitamín C (i přes dostatek ovoce a zeleniny, máme rádi šumivé tablety)
  • laktobacily pro správné zažívání (nemusíte brát jen při antibiotikách, správně fungující mikrobiom je důležitý pro celkové zdraví)
  • zinek (oba dva jsme si prošli problémy s pletí a tak zinek nesmí chybět)
  • B complex (podporuje imunitu a nervový systém což se při naší práci někdy hodí)
  • na ochranu před sluncem jsme naposledy vyzkoušeli sprej Vichy Capital Soleil s SPF 30 a odolal i ostrému vysokohorskému slunci v Rakousku
  • Dermalogica na čištění pleti (kvalitní pleťová kosmetika na kterou nedám dopustit) + hydratační pleťový krém od Biodermy

Tímto děkujeme lékárně BENU za zaslání doplňků stravy. V lékárně BENU objednáváme vitamíny skoro pokaždé. Vyhovuje nám jak kamenná lékárna tak jejich přehledný e-shop, kde opravdu seženete jakékoliv doplňky stravy, léky nebo zdravotnické pomůcky ať už máte problém s čímkoliv.

Lékáren BENU je v ČR více než 250 a tak ji určitě najdete i v blízkosti vašeho bydliště.

Důležitý je i odpočinek

Při zdravém stylu života se nesmí zapomínat ani na pravidelný odpočinek a tak si denně dopřáváme alespoň 7 hodin spánku.

Každý večer se pak svalíme na gauč a koukáme na různé seriály. Co musím já osobně ještě zlepšit je regenerace po cvičení a schopnost umět si udělat pauzu a na chvíli se zastavit, nejradši bych totiž pořád něco dělala. 🙂