Cvičení se pravidelně věnuji poslední dva roky. Začínala jsem cvičit podle sebe, ale to pro mě nebyla dostatečná motivace. Vystřídala jsem již několik tréninkových programů, díky kterým se mi povedlo zhubnout již více než 15 kg. Které to byly, jak to mám s cvičením teď a v čem nejraději cvičím?

Proč jsem začala s cvičením?

S postavou jsem byla nespokojená celý život, už ani nevím co bylo tím prvním impulsem, ale rok po svatbě jsem se pustila do pravidelných workoutů, kompletně jsem změnila jídelníček a začala se více zajímat o to, jak naše tělo vůbec funguje. 

Mám sedavé zaměstnání a od té doby co pravidelně cvičím jsem neměla problém s bolestí zad, nebo pravé ruky, které mě často trápily. Takže jestli přemýšlíte, jestli začít něco dělat, tak za mě určitě ANO! Rozhodně to stojí za to a vaše tělo se vám jedině odvděčí.

Výzva 21. dní s Tomášem Jehličkou

Jako úplně první jsem si koupila 21. denní program Výzva 21. dní s Tomášem Jehličkou. Výzva má 4 fáze (celkem trvá 90 dní). Za předplatné dostanete několik tréninkových videí, tipů jak změnit svoji postavu, rad pro zdravé stravování a zdravých receptů.

Co je ke cvičení potřeba: Ke cvičení nepotřebujete žádné speciální pomůcky, bohatě vám postačí pet lahve s vodou. Cvičit můžete začít kdykoliv od znovu, přístup k videím neztratíte. Každý den dostanete na e-mail jeden úkol s 1 videem. 

Výsledky a hodnocení: Jednalo se o první tréninkový program jaký jsem zkoušela, spolu se zdravou stravou se mi podařilo shodit první kila, po nějaké době mě ale program přestal bavit a již jsem jej znovu neabsolvovala.

Jillian Michaels 30 days shred

Jillian Michaels zná asi každý, kdo alespoň jednou hledal cvičební videa na doma. 

Já jsem vyzkoušela její 30 day shred výzvu. Cílem programu je posílení celého těla a redukce podkožního tuku. 

Cvičení vám zabere každý den jen 25 minut. Program má celkem tři obtížnosti, vždy po 10 dnech se obtížnost stěžuje. 

Co je ke cvičení potřeba: Různě těžké jednoručky a podložka.

Výsledky a hodnocení: Po cvičení s Jillian se mi výrazně zlepšila kondice a zpevnily se mi hlavně stehenní a lýtkové svaly. Výzvu jsem cvičila dvakrát po sobě, ale poté jsem potřebovala změnu. Mám ráda pestrá cvičební videa a tak mi nevyhovovalo, že se 10 dní po sobě cvičí to samé.

Péťa Elblová a její videa na youtube

Na jaře v roce 2019 jsem narazila na Péťu Elblovou (česká influencerka a youtuberka, která natáčí cvičební videa na doma). Podle jejích videí jsem cvičila několik měsíců, bavilo mě, že jsou její videa pestrá a cviky se neopakují.

Videa průměrně trvají 25 – 35 minut a jsou zaměřena na celé tělo, převážně se cvičí pouze s vlastní vahou.

Co je ke cvičení potřeba: Různé těžké jednoručky, podložka, kettlebell, švihadlo, stepper.

Hodnocení a výsledky: Po cvičení s Péťou se mi opět zlepšila kondice a poprvé se více objevily svaly na rukou a zádech. Po půl roce, ale bylo potřeba přejít k jinému workoutu, jelikož jsem měla pocit, že už se nikam neposouvám.

Pamela Reif – týdenní workouty

V době karantény jsem narazila na Pamelu Reif (německá influencerka, která natáčí cvičební videa na youtube). Zaujalo mě, že každou neděli na svůj instagram vkládá nový týdenní cvičební program.

V průběhu týdne procvičíte všechny partie, čvrtek a neděle je pak rest day. Můžete si vybrat zda chcete cvičit 30 nebo 45 minut denně a zvolit různou obtížnost.

Osobně jsem jeden měsíc cvičila 30ti minutová videa a pak jsem přešla na obtížnější 45ti minutová.

Co je ke cvičení potřeba: Různě těžké jednoručky, posilovací gumička.

Hodnocení a výsledky: S Pamelou se moje fyzička dostala na nejlepší úroveň, jakou jsem kdy měla. Nejvíce mě na jejím programu bavila pestrost cviků a dance workouty. Pozorovala jsem zpevnění celé postavy a zeštíhlení nohou.

Heather Robertson – 12ti týdenní výzva

Chcete-li se při cvičení pořádně zapotit, vyzkoušejte Heather Robertson. Po třech měsících s cvičení s Pamelou, jsem chtěla vyzkoušet zase něco nového a začít cvičit více s činkami. 

Zaregistrovala jsem se do jejího 12ti týdenního programu, který je zcela zdarma a začala pořádně makat. Videa trvají přibližně 30 – 45 minut a posílíte při nich všechny svalové partie. Kromě posilování vyzkoušíte HIIT workouty, tabatu nebo jógu. 

Zatím podle Heather cvičím druhý týden, ale už teď vím, že s ní dosáhnu konečně kýžených výsledků (v mém případě je největším cílem zpevnění břicha).

Co je ke cvičení potřeba: Různě těžké jednoručky, kettlebell, posilovací guma, podložka.

Hodnocení a výsledky: Velkým plus tohoto cvičebního programu je, že součástí každého videa je zahřátí a na závěr protažení. Navíc je každé video úplně jiné a tak vás workouty hned neomrzí.

Jak vypadá nyní můj týden?

  • Pondělí: Heather Robertson
  • Úterý: Heather Robertson
  • Středa: Heather Robertson
  • Čtvrtek: 30 minut strečink a rolování na rolleru 
  • Pátek: Heather Robertson
  • Sobota: 30 minut jóga
  • Neděle: Heather Robertson
  • každý den chodím pěšky do práce a z práce a odpoledne ještě na krátkou procházku

V čem cvičím?

Základem je pevná sportovní podprsenka, lehké tričko nebo tílko a pohodlné legíny. Poslední týdny cvičím díky spolupráci v legínách Pura Vida, které jsou ušity z kvalitního rychleschnoucího materiálu.

Dlouhé legíny s vysokým pasem

Mám model ANTIDEPKY BLACK AND WHITE, na kterém je několik veselých obrázků a nápisů.


S výběrem kvalitní obuvi na cvičení vám ale neporadím, nejradši totiž cvičím bosa 🙂